robertentanja.reismee.nl

dag 13, Budapest

Het was droog vandaag, gelukkig. Geen lange broek voor mij, niet voor Tanja (daar kreeg ze spijt van).

Eerst met metro naar station om reis van vrijdagochtend te reserveren. Aan het eerste loket zat een alleraardigste oudere dame, die helaas geen bal begreep wat wij wilden. Ook ingevlogen hulptroepen van de bewaking, allemaal van goede wil, konden niet helpen. Gelukkig was er een collega die wel iets anders dan Hongaars sprak en begreep. Bij hem de reservering rondgemaakt. Morgenochtend om 07.45u (uitslapen dus!) vertrekken wij per trein met onze fietsen naar Pécs. Pécs, in het zuiden van Hongarije,is vijfde stad van Hongarije en dit jaar cultuurhoofdstad van Europa samen met Essen en Istanbul. Pécs ligt ongeveer 60km van Mohacs, plaatsje aan de grens met Servie.

Gisteren overkwam mij een ongelukkig voorval bij het Parlementsgebouw (lees verslag dag 12); vandaag toch maar weer eens proberen. Om 12.00u werden wij rongeleid in het Parlementsgebouw van Hongarije. Fantastisch, even iets anders als 'het torentje van JP'.

Vanmiddag de fietsen geprepareerd; was nodig na alle ontberingen.

Gefietst: 0km, benieuwd hoe het morgen zal gaan na twee 'rustdagen'