robertentanja.reismee.nl

dag 5, Traismauer naar Wenen (!), 80km

Verkiezingsdag in Nederland, voor ons hard werken weer in Österreich ...

Undecided

Om 09.10u uitgezwaaid door Agnes (niet nadat we betaald hadden natuurlijk) en op naar Wien. Nog ongeveer 75km.

We hadden er zin in; zoals Neerlands Hoop indertijd zei 'in een pittig tempo peddeldende beentjes de pedalen rond'. Zo ook bij ons. Het liep allemaal op rolletjes: geen problemen met de fietsen en belangrijker: geen malheur bij de rijders!

In Tulln, in de bloedhitte!, genoten we van een kopje warm drinken met een lekkere punt (mit Sahne natürlich). En verder, richting Wien.

Om 14.00u reden we de buitenwijken (Kohlenberger Dorf, Nussdorf) van Wenen binnen. We lagen ver voor op het schema. Langs de Donau volgden we de route tot aan de huppelepupbrücke (heb mijn bril niet op, sorry) en sloegen rechtsaf de stad in. Na veel vijven en zessen hadden we het Touristinfo gefunden. Een lieftallige dame heeft voor ons een hotel reserviert: zwei Doppelzimmer mit Douche und Toilet, incl Frühstück.

Druk hier in Wenen en warm, allemachies, het wordt morgen en overmorgen 36 en 37gr. Binnen blijven dan maar ...

Zaterdag trekken we door naar Bratislava, Jan en Arjen gaan zurück nach Holland, voetbal kijken. Ik ga zo versuchen foto´s op de site te zetten, maar er staat hier naast mij iemand te drammen die wil emailen. Tot zo!

Erica

Wat een kanjers zeg, en dan VOOR op schema. Mag ik jullie er wel op wijzen dat jullie vakantie hebben.Ondertussen zullen jullie de verkiezingsuitslagen wel gehoord hebben. Nou liefs uit Ede.

Yolanda

Ooooooooo ik ben jaloers. Eigenlijk alleen maar op de kuche mit Sahne. Ook ohne suiker best lekker.
Leukk om jullie reisverslag te lezen. Ik ben na al trots op jullie. Wel schoudertjes laag, borstjes op en naveltjes in. Veel pleizer verder en tot later.