robertentanja.reismee.nl

dag 4, Ybbs naar Traismauer, 80km

Redelijk geslapen (matige bedden, we zijn verwend ...), 08.30u ontbeten en 09.00u op de fiets. Eerst naar Melk, koffie! Dan via zuidoever naar Mautern. Geluncht bij Aggsbach Dorf langs de Donau uiteraard: 'Spargel Risotto und Blattsalat' en een grote cola, heerlijk (geen50cl pils natuurlijk, want dat zakt in de benen, zegt men

Wink
). Ruine Aggstein laten we rechts liggen, te steil, bospad 20 % (!!).

Fraaie route dwars door wijngebied Wachau. Rustig, tegenwind en warm, erg warm (> 30gr). Gelukkig zijn we niet van marsepein!

Tegen half vier zien we in de verte donkere wolken. Gauw een adresje zoeken, maar helaas, Dienstag Ruhetag, potverdrie. Geen plek in de herberg. Wat nu? We horen gedonder, we voelen grote druppels ... Doorfietsen naar Traismauer dan maar. Bij eerste adres ('Privatzimmer') aangeklopt en zum Glück, Agnes had een plekkie. Prima trouwens!

Avondeten (wéér) afgesloten met Erdbeeren mit Vanille-eis und Sahne, viel Sahne.

Vandaag 80km gefietst, we zijn nu ca 15u en 15min onderweg en hebben totaal gefietst 300km.

Morgen naar Wenen.

Rob

Gemiddelde snelheid 20 km/u!
Op vakantie moet je toch uitrusten?

Ita

Ook al geniet ik van jullie berichten, ik ga het never nooit nadoen, zelfs niet met m'n elektrische fiets!
Vind het toppie, moedig en spannend.
Getver, sahne is niet gezoet, smaakt dus nergens naar?
Hastalapasta, tot de volgende herberg!