robertentanja.reismee.nl

dag 3 Mauthausen naar Ybbs, 66km

Vanmorgen het voormalig concentratiekamp Mauthausen bezocht.

Een beklemmende stilte, heel erg indrukwekkend. We waren er stil van; wat mensen elkaar aan kunnen doen. Depoort, de binnenplaats, de barakken, de ´bunker´, de doodstrap buiten het kamp. Afschuwelijk.

Om 11.30u hebben we onze spullen opgehaald in Gasthof waar we die nacht hebben geslapen. We zetten onze tocht voort, nog onder de indruk van alles wat we die ochtend gezien hebben.

We fietsen vandaag aan de zuidoever van de Donau. Lekker tempo, wind in de rug. Mooie route door boerenlandschap. Ze zijn nog overal de troep aan het opruimen van de overstromingen van de Donau.

Slapen en eten in een Gasthof in Ybbs.

66km gefietst.

Thijs

NOg geen week weg en nu al helemaal vol met indrukken. Het klinkt in ieder geval fantastisch.
Veel plezier!!

Mo

Hoi Robert (en natuurlijk de andere 3 sportievelingen),

Zo te horen gaat het allemaal goed (behalve dat de berg iets te licht ingeschat is, maar jullie zijn er gekomen).
Succes met de rest van de tocht.

Stephan, Anne-marie, Quinten en David

Dank voor jullie berichten, leuk en spannend om dit te lezen. Veel succes bij de volgende etappe en zet hem op allemaal.
Het zal in ieder geval wel weer een mooi fotoboek opleveren!