robertentanja.reismee.nl

dag 1, Passau naar Haibach ob der Donau, 50km

07.30u, München Hauptbahnhof; ontbijtje op perron en daarna met de trein naar Passau. Even door het stadje gelopen, gegeten en om 12.30u op de fiets naar Haibach, waar ik een hotel gereserveerd had. Het hotel lag een stukje van de Donau af. Er nooit aangedacht, om te kijken hoe hoog het hotel lag. Je bent tenslotte in Oostenrijk ... 526m hoog; het plaatsje heet dan ook Haibach ob der Donau. We weten alle vier nu hoe hoog 526m is en zeker als je het moet fietsen.

We fietsten in het begin aan de noordzijde van de Donau en moesten bij Au over met het pontje naar de zuidzijde.

De jongen, die ons overzette, vroeg ons in welk hotel we sliepen. Toen we de naam van het hotel noemde, vroeg hij of we opgehaald werden. Gasten van dat hotel worden meestal afgehaald. Hij zei ons, dat we maar even moesten bellen, want het lag op een berg. Robert zei heel stoer, dat we sportief waren en wij gewoon gingen fietsen. Dat heeft hij geweten.10 km klimmmen, waarvan een gedeelte 11%,gesloopt waren. Robert heeft zelfs nog een stukje gelopen. Hij kon echt niet meer. Arjen, Jan en ik hebben dapper de berg op gefietst. Geradbraakt kwamen we boven, de een nog iets meer dan de ander. Oh oh wat zakte die goudgele rakkers er lekker in! Een portie 'Bitzerbälle' kennen ze helaas niet ...

´s Avonds nog een ommetje gemaakt in de omgeving en kennisgemaakt met 'asfalt curling'.

In het totaal 50 km gefietst vandaag, schitterend weer.

Yolanda

Hahahaha, geweldig. Wat een bak zeg.
Die fout maak je nooit meer