robertentanja.reismee.nl

dag 18, Novi Sad

Vannacht heerlijk geslapen, leek bijna onze Auping wel. Sinds tijden niet zo uitgerust wakker geworden. Ontbijt was prima, Robert heeft zelfs 2 gebakken eieren met spek gegeten. Zou goed zijn voor mijn gewicht, ik neem straks wel een taartje bij de koffie (Robert ook denk ik ...

Wink

Het regent, maar je kunt niet alles hebben. We gaan straks naar het museum, je moet wel weten wat voor kunst er hier hangt. Wanneer het vanmiddag droog is, willen we naar 'Telefonica Serbia' fietsen. Dat heeft de NAVO gebombardeerd in 1999. De Serven hebben het zo laten liggen. Ook zijn hier toentertijd alle bruggen kapot gebombardeerd. Die zijn weer hersteld.

Zoals je hebt kunnen zien, staan de foto's tot en met 21 juni op de site. We hebben er nog veel meer, maar dat komt later. De regen helpt wel om een groot probleem hier in Servië (gedeeltelijk) op te lossen: de vieze lucht, stof en uitlaatgassen. Het aantal Zastava's, Yugo's en hele oude Golfjes en Passaten neemt iets af, maar de luchtverontreiniging is zwaar. Als je al ziet en ruikt wat de stadsbussen hier produceren! Men is hier nog ver af van strenge milieu-eisen.

wordt vervolgd!

Stephan, Anne-marie, Quinten en David

Gefeliciteerd met jullie gereden kilometers. Knap hoor!
Ikzelf vind het fietsen naar het café eigenlijk al meer dan genoeg...... Nog veel plezier daar en voor straks een goede reis terug!