robertentanja.reismee.nl

dag 17, Backa Palenka naar Novi Sad

Vandaag een korte rit: 45km. Ontbijt was weer niet best, maar ja, heb het al vaker geschreven: we zijn verwend. Om 09.15u zaten we op de fiets. De Donauroute kunnen we niet nemen vanwege wateroverlast en bitter slechte wegen. Overigens regende het vanmorgen, niet veel weliswaar, maar genoeg om nat te worden.

Wat ik gisteren vergeten heb: niet alle Serven zijn zoals die hufters in Sombor. Gisteren en vandaag bijna alleen maar aardige, behulpzame mensen aangetroffen. Toen we ergens langs de weg wat fruit kochten kwam een oude man ons fietscomputertje bekijken; hij was verbaasd dat wij zoveel gefietst hadden en meldde dat aan iedereen die er omheen stond (denken wij, want we konden het natuurlijk niet verstaan

Laughing

Vanmorgen zijn we door de 1000km gegaan! Met Tanja gaat het gelukkig goed. Vandaag en morgen herstellen en goed uitrusten en overmorgen de laatste kms naar Belgrado. Hoe de vlucht incl fiets zal gaan, is iets voor latere orde.

We zitten nu in Novi Sad, tweede stad van Serbia. Via Touristinfo zitten we voor Servische begrippen in een 'reteduur' hotel (EUR 80/nacht voor ons beiden incl ontbijt). Hotel Centar, net nieuw, design inrichting (Philip Starck). Nou, het is alle 80 euries waard,ruime kamer, indirecte verlichting, grote TV, sofa and so on. Denk dat we het wel verdiend hebben ... En, oh ja, een transparante lift, geen fotosensoren (denk ik). Ook in dit hotel zijn weinig gasten, net als in de vorige twee.

Vanavond gaan we naar de overkant van de Donau; schijnt een burcht te zijn die 's avonds fantastisch is om te bezoeken. Vlak in de buurt is een blokhut waar je goed kunt eten. Informatie heb ik van collega van een lokale Rabobank. Zij gaat er ook voor zorgen dat we in Belgrado de beste plekken te zien krijgen. Da's mooi, niet?

Hebben jullie de video's gezien die Jan geplaatst heeft (BEDANKT JANNEMAN!)?

Gefietst vandaag: 45km

Totaal gefietst: 1013km, and still going strong