robertentanja.reismee.nl

dag 16, Sombor naar Backa Palenka

Goedemiddag. Hebben een internetcafeetje gevonden.

Vanmorgen na een onrustige nacht (achterdocht, argwaan?) opgestaan en naar beneden gegaan om te ontbijten. Wat schetst onze verbazing? Wij zijn de enigen! Een (donkere) balzaal vol tafels, slechts 1 gedekt. Waarom stoppen ze ons dan op de 7e verdieping tegenover OFFICE? Alleen maar om er voor zorg te dragen dat we de lift gebruiken die vol zit met spionageapparatuur? Een lift die alleen maar werkt als je in het midden voor de fotosensoren (spiegel?) staat? Als je 1 stap buiten het midden stapt, stopt de lift. Echt vertrouwenwekkend dus ...

Cool
, wat een land.

Na veel vijven en zessen werd het ontbijt gebracht en dat bestond uit blokken fetakaas en knoflookworst, lekker joh, op je nuchtere maag. Gelukkig hadden ze op verzoek JAM. Toen maar afgerekend en weer wat stempels gekregen, anders kunnen we straks het land niet uit. Tanja deed het woord bij die hufter, ik kon niets goed doen bij hem na die paspoortkwestie van gisteren.

En toen als de donder die tent uit! Overigens bleven we weer vast zitten in de lift.

Op pad maar weer. Het liefst waren we langs de Donau gereden, maar omdat daar geen slaapgelegenheden zijn, hebben we besloten rechtstreeks naar Backa Palenka te rijden, ca 75km. Op zich geen onaardige rit, boerenlandschap. Opvallend is wel dat de mensen al hun vuil langs de weg storten, plastic flessen, halve bedden, lege chipszakken, kleding en ga zo maar door wordt gewoon gedumpt. Zonde, want het landschap is mooi. Vandaag een zigeunergezin gezien met hun hele hebben en houwen op twee karren, getrokken door paarden. Armoe troef.

Mijn lieftallige echtgenote begint scheurtjes te vertonen, lichamelijke klachten. Niet op gebied van conditie, maar nek schouder rugklachten. Ze zit er een beetje door. Yo, kun je effe overkomen?

Ik ben erachter gekomen, dat de fietsvakantie naar Belgrado toch iets te ambitieus is geweest. Robert fietst gemakkelijk en heeft nergens last van. Ik hoor iedereen al zeggen, we hadden het toch al gezegd, vooral de mensen die nog geen 10 km achtereen kunnen fietsen ...

Wink
. Maar ik zeg nu toch, het is teveel. Het tellertje geeft nu 978 km afgelegd aan!! We hoeven nog maar 150 km, dat red ik nog wel. Ik ben ook al wat kilootjes afgevallen (en Robert ...?). Volgend jaar gewoon weer, alleen iets minder kms. Vooral nachten zoals gisteren in dat horrorhotel breken mij op!

Morgen naar Novi Sad, ca 45km. We blijven daar 2 nachten. Daarna naar Beograd, de eindbestemming.

Gefietst vandaag 78km.

Totaal 978km.

Reacties

Reacties

Thijs

Nou knap hoor. even doorzetten en dan ben je er.
Neem anders de trein naar de kust, kun je lekker nog even een dipje doen in de Adriatische zee.
Ik hoop dat jullie vannacht wel een lekker bed hebben.
Groetjes uit een grijs Nederland, Thijs

Yolanda

Ik kom graag effe over, maar dan wel op de fiets.
Nog effe, dan ligt Tanja zo weer in een dubbele flip.
Even volhouden, ik ben supertrots op jullie. Wat een kilometers zeg, helemaal geweldig. Ik had Henk allang verrot gescholden van vermoeidheid denk ik.
Wel een geweldig avontuur en straks kijk je met veel plezier terug als je een heerlijke stoel onder je billen hebt. Nog heel veel succes en geniet ondanks het kraken en het piepen. Groetjes Yo

Ita

Ik ben het helemaal met Yolanda eens! Trouwens, als ik geweten had dat er ondanks alle torte mit sahne ook nog kilootjes te verliezen waren dan had ik zeker met jullie koffers er achteraan gefietst, ;-). Het ligt gewoon aan de matrassen, zeker geen Auping of Hästens! Tanja, die laatste kms gaan zeker lukken, daar heb ik alle vertrouwen in. Suc6 én sterkte!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!